Thursday, July 31, 2008

My last ride - Hyosung GD125 a.k.a Exiv


Hyosung GD125 atau lebih dikenali sebagai Hyosung Exiv hanya untuk pasaran domestik Korea Selatan ni, tidak seperti Hyosung Comet GT125/GT250 dan GT650 naked dan replika yang dipasarkan utk international market termasuk dipasarkan di Malaysia ,Comet GT250 lebih dikenali Naza Blade. GD125 atau Exiv , akibat ketidakcantikan luaran jentera ni, utk menampakkan hebat, kepuk jentera sering di customized mengikut rupa superbike yg sedia ada seperti Yamaha YZF-R1 dan Suzuki GSX-R 1000/600cc oleh korean . Kepuk R1 jadi Yamuda K-1 dan GSX-R jadik Yamuda K-2. Bagaimana gua leh tau.. sebab gua pernah guna..




spec jentera ini.

Engine:
Air cooled, 4 stroke, single cylinder,
Capacity:
125 cc


Ignition/Starting:
CDI-unit/electric

Max Power:
13hp @ 10,500 rpm

Transmission/Drive:
5 Speed/chain

Front Brakes:
Single disc

Rear Brakes:
Drum

Front Tyre:
90/90-17

Rear Tyre:
120/90-17

Dry-Weight:
119 kg

Fuel Capacity:
13 Litre


Seperti yg dpt dilihat jentera ni hanya mampu generate 13hp saje drpd ruang 125ccm yg ada, a very standard commercial 4-stroke 125cc bike. Anyway, it was mine.. skrang tak lagi.. rase rindu ada gak kat jentera ni.. takpe la.. duniawi je sume ni.. setiap mula pasti ada akhir, bertemu ada berpisah.. kehkeh.. dlm slow talk gua ngan jentera ni.. gua show off last ride gua ngan jentera ni dlm metropolitan Seoul ni.




0 comments: