Saturday, August 30, 2008

KMTA Evolution 125



Jentera ni dikategorikan scooter classic style. Buatan China yang pasti, motosikal buatan China banyak gak menembusi pasaran Korea. Macam-macam nama brand, secara tipikalnya kalo dah buatan China tu sape lah nak percaya sgt brand tu. Walaupon kualitinya diragui dan sengal tapi ada gak yg boleh dpercayai dan praktikal gak ah utk dipakai hari-hari. Contohnya mudah, cm tajuk post ni.. brand KMTA China made..
Jentera ni agak stabil, jimat minyak, position riding selesa, bersantai, klasik, rileks, kalo dikenakan dgn fashion pakaian rider, agak berstylo yg bersifat sempoi. eh.. byk lak komen gua... tapi takpe... sekadar pandangan peribadi.. So far, ok.. bg yg tak pentingkan performance dah hanya mahu bergerak dgn rileks dan santai, serta jimat, jentera ni ok dipakai. So berikut spec bg jentera ni.


Engine : 4-stroke - air cooling
Compression : 10.5:1
Capacity : 124cc
Dimension : 1885mm x 750mm x 1080mm
Starter : Electric/Kick
Fuel Capacity : 5.8L
Power : 7.9PS/7500rpm
Transmission : CVT clutchless gearless










video

0 comments: