Saturday, October 4, 2008

Sambutan Raya Aidilfitri 2008 pt1


Hari raya kali ni menjadikan raya ke-5 aku tak balik Malaysia. Bukan aku saja, semua rakan2 taulan ku batch 65. Apabila 5 kali dah tak balik kampung, perasaan sebak dan kesedihan tak balik kampung mula lali dijiwa kalangan students kat sini termasuk aku. Tambah kesengalan skit bagi sambutan tahun ni, pihak kedutaan tak buat sembahyang raya pada raya pertama di kedutaan mcm tahun2 sebelum nyer... hanya open house pada hujung minggu ataupon raya ke-5. Bagi bdk2 junior yg pertama kali beraya diperantauan, kesengalan tu lebih dirasai rentetan tiada sambutan pada hari raya pertama. Apa-apa pon tulah pengorbanan yg mesti dilakukan oleh pelajar Malaysia kita, demi pelajaran untuk masa depan diri keluarga, bangsa, agama dan negara, terpaksalah berjauhan dgn famili.. eceh..


Untuk sambutan tahun ni, pegawai JPA yang take care students Malaysia ni adakan open house dirumahnya berhampiran kedutaan Malaysia. Students yg dtg pon dikalangan member sepejuanganku, agak meriah jugak la.. lemang ketupat kuah kacang semua adalah.. walaupon tak mcm kat kampung at least suasana tu ada la.. Sebelum ptg menjelang, sume blah balik.. dikesempatan tu aku pon take vids on the way balik kat jalan yg boleh dikatakan best dlm Seoul ni bagi jentera 2 roda. Bdk2 lain lalu ikut lain.. aku ngan Ajay je lalu kat sini... so layan la jugak..



Pada malam harinya pulak, student Malaysia kat Hanyang University pulak buat open house,, pantang dgr open house.. aku ngan housemate pon,, blah menuju ke sana..... kat sini pon layan gak jalannya.. huhu..



Apa-apahal Selamat Hari Raya Aidilfitri 1429 hijrah 2008... pandu cermat jiwa selamat ... hati hati di jalan raya..

0 comments: